Spørsmål og Svar
Under finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi mottar.
Er det spørsmål du mener vi bør ha på denne siden? Bruk gjerne skjemaet nederst på siden.
Spørsmål og Svar
Klikk og Hent
- Kan jeg hente når jeg vil?
Ja, du kan hente når det passer deg innenfor den tidsperioden du har valgt!
Når du velger "Klikk og Hent", velger du både dag og tidsperiode for når du ønsker å hente varene. Dette gjør vi for å sikre at varene ikke blir stående ute for lenge. Selv om honning og bivokslys tåler å stå ute, foretrekker vi å unngå at de blir liggende ute over natten.
Tips:
Hvis du er usikker på hvilken tidsperiode som passer best, anbefaler vi at du velger en tidligere periode. Da er varene i alle fall klare når du kommer.
Hva skjer hvis du blir forsinket?
Varene vil fortsatt stå i hentepostkassen og vente på deg.
Hvis du ikke kan hente på den valgte dagen, send oss gjerne en e-post, så ordner vi en ny hentetid for deg.
- Klikk og Hent vises ikke blant fraktalternativer
Vi har foreløpig kun gjort Klikk og Hent tilgjengelig for bestillinger med adresser innenfor postnummer mellom 1450 og 1459.
Slik kan du bruke Klikk og Hent selv om adressen din har et annet postnummer:
1 ) Velg "Sende til en annen adresse? (valgfritt)" i handlekurven.
2) I feltet for gateadresse:
- Skriv inn et punktum (.) eller et annet vilkårlig tegn. (Dette feltet må fylles ut for å aktivere fraktalternativene).
3) I feltet for postnummer:
- Skriv inn 1450 og Nesodden som poststed.
- Får jeg beskjed når bestillingen er klar?
Ja, du vil få beskjed via e-post og tekstmelding når bestillingen din er klar for henting!
I e-posten finner du informasjon om hvor og når du kan hente bestillingen din.
Har du spørsmål eller behov for å endre hentetidspunktet? Ta gjerne kontakt med oss!
Bestilling
- Har dere en butikk jeg kan besøke?
Dessverre har vi ikke det.
Vi jobber hele tiden for å holde priser og kostnader nede, og er derfor 100% nettbasert.
- Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse
Sjekk mappen for søppelpost (spam). Ordrebekreftelser fra oss sendes fra post@nesoddbiene.no og har følgende tekst i emnefeltet: Bestillingsbekreftelse fra Nesoddbiene
Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelsen, send oss gjerne en e-post på post@nesoddbiene.no.
- Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?
I nettbutikken kan du betale med Vipps, Visa-kort, Mastercard og Klarna.
Frakt
- Fraktalternativer Nesodden og 1455 Nordre Frogn
Ca annenhver torsdag mellom kl 17 og 21 leverer vi selv til postkasse eller ved døra på Nesodden og til 1455 Nordre Frogn. Dette er et rimelig fraktalternativ, og gratis ved bestilling over kr 800,-.
For pris og datoer for levering, gå til kassen. Tilgjengelige fraktalternativer med dato og priser vises etter at adresse er tastet inn.
Man kan selvsagt også velge blant de ordinære leveringsalternativene med Posten/Bring og PostNord.
- Hvor lang tid tar det før jeg mottar bestillingen?
Vi forsøker å sende bestillingen så snart som mulig og de fleste bestillinger sendes i løpet av to/tre virkedager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer så snart vi har pakket og klargjort din bestilling.
I perioder hvor vi vet at det vil ta lengre tid enn normalt å sende bestillinger vil dette være tydelig varslet i nettbutikken.
- Hvor mye koster frakt?
Det vil alltid være et frakalternativ som koster 69 kr.
Rimeligste fraktalternativ vil variere mellom Posten/Bring og PostNord basert på innholdet i handlevognen. I kassen vil du få oversikt over alle fraktpriser som gjelder etter at din adresse er registrert. Du velger selv hvilket alternativ som passer best for deg.
Husk at det er gratis frakt på bestillinger over 800 kr.
- Hvor sender dere?
Vi sender til hele Norge, inkludert Svalbard.
- Hvilke transportører bruker dere for å sende pakkene?
Vi sender med Posten/Bring og PostNord. Etter at du har registrert adresse i kassen vises de ulike fraktalternativer. Du velger selv hvilken transportør du ønsker at din bestilling skal sendes med.
Honning
- Er honningen deres kaldslynget?
Ja! Vi slynger honningen i romtemperatur.
Vi gjør oppmerksom på at begrepet "kaldslynget" trolig er en misforståelse når det gjelder honning. Les gjerne vår artikkel om dette: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?
- Er honningen deres rå?
Ja! All honning vi produserer er råhonning.
Les gjerne vår artikkel om ulike begreper som brukes om honning: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?
- Er honningen deres varmebehandlet?
Nei, vår honning er ikke varmebehandlet.
Biene holder en temperatur i bikubene på ca 36°C (pluss/minus et par grader). Vår honning er ikke varmet til høyere temperaturer enn dette.
- Tåler honning kuldegrader?
Honning tar ikke skade av kuldegrader.
Dersom honningen er frosset er det viktig at den tines i vanlig romtemperatur. Ikke bruk varme, mikrobølgeovn eller liknende.
Ble ikke spørsmålet ditt besvart over?
Bruk gjerne skjemaet under for å stille ditt spørsmål eller tipse oss om andre spørsmål og svar som bør være på denne siden.