Spørsmål og Svar

Under finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi mottar. 

Er det spørsmål du mener vi bør ha på denne siden? Bruk gjerne skjemaet nederst på siden.

Spørsmål og Svar

Klikk og Hent

  • Ja, du kan hente når det passer deg innenfor den tidsperioden du har valgt!

    Når du velger "Klikk og Hent", velger du både dag og tidsperiode for når du ønsker å hente varene. Dette gjør vi for å sikre at varene ikke blir stående ute for lenge. Selv om honning og bivokslys tåler å stå ute, foretrekker vi å unngå at de blir liggende ute over natten.

    Tips:

    Hvis du er usikker på hvilken tidsperiode som passer best, anbefaler vi at du velger en tidligere periode. Da er varene i alle fall klare når du kommer.

    Hva skjer hvis du blir forsinket?

    Varene vil fortsatt stå i hentepostkassen og vente på deg.

    Hvis du ikke kan hente på den valgte dagen, send oss gjerne en e-post, så ordner vi en ny hentetid for deg.

  • Vi har foreløpig kun gjort Klikk og Hent tilgjengelig for bestillinger med adresser innenfor postnummer mellom 1450 og 1459.

    Slik kan du bruke Klikk og Hent selv om adressen din har et annet postnummer:

    1 ) Velg "Sende til en annen adresse? (valgfritt)" i handlekurven.

    2) I feltet for gateadresse:

    • Skriv inn et punktum (.) eller et annet vilkårlig tegn. (Dette feltet må fylles ut for å aktivere fraktalternativene).

    3) I feltet for postnummer:

    • Skriv inn 1450 og Nesodden som poststed.

  • Ja, du vil få beskjed via e-post og tekstmelding når bestillingen din er klar for henting!

    I e-posten finner du informasjon om hvor og når du kan hente bestillingen din.

    Har du spørsmål eller behov for å endre hentetidspunktet? Ta gjerne kontakt med oss!

Bestilling

  • Dessverre har vi ikke det.

    Vi jobber hele tiden for å holde priser og kostnader nede, og er derfor 100% nettbasert.

  • Sjekk mappen for søppelpost (spam). Ordrebekreftelser fra oss sendes fra post@nesoddbiene.no og har følgende tekst i emnefeltet: Bestillingsbekreftelse fra Nesoddbiene

    Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelsen, send oss gjerne en e-post på post@nesoddbiene.no.

  • I nettbutikken kan du betale med Vipps, Visa-kort, Mastercard og Klarna.

Frakt

  • Ca annenhver torsdag mellom kl 17 og 21 leverer vi selv til postkasse eller ved døra på Nesodden og til 1455 Nordre Frogn. Dette er et rimelig fraktalternativ, og gratis ved bestilling over kr 800,-.

    For pris og datoer for levering, gå til kassen. Tilgjengelige fraktalternativer med dato og priser vises etter at adresse er tastet inn.

    Man kan selvsagt også velge blant de ordinære leveringsalternativene med Posten/Bring og PostNord.

  • Vi forsøker å sende bestillingen så snart som mulig og de fleste bestillinger sendes i løpet av to/tre virkedager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer så snart vi har pakket og klargjort din bestilling.

    I perioder hvor vi vet at det vil ta lengre tid enn normalt å sende bestillinger vil dette være tydelig varslet i nettbutikken.

  • Det vil alltid være et frakalternativ som koster 69 kr.

    Rimeligste fraktalternativ vil variere mellom Posten/Bring og PostNord basert på innholdet i handlevognen. I kassen vil du få oversikt over alle fraktpriser som gjelder etter at din adresse er registrert. Du velger selv hvilket alternativ som passer best for deg.

    Husk at det er gratis frakt på bestillinger over 800 kr.

  • Vi sender til hele Norge, inkludert Svalbard.

  • Vi sender med Posten/Bring og PostNord. Etter at du har registrert adresse i kassen vises de ulike fraktalternativer. Du velger selv hvilken transportør du ønsker at din bestilling skal sendes med.

Honning

  • Ja! Vi slynger honningen i romtemperatur.

    Vi gjør oppmerksom på at begrepet "kaldslynget" trolig er en misforståelse når det gjelder honning. Les gjerne vår artikkel om dette: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?

  • Ja! All honning vi produserer er råhonning.

    Les gjerne vår artikkel om ulike begreper som brukes om honning: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?

  • Nei, vår honning er ikke varmebehandlet.

    Biene holder en temperatur i bikubene på ca 36°C (pluss/minus et par grader). Vår honning er ikke varmet til høyere temperaturer enn dette.

  • Honning tar ikke skade av kuldegrader.

    Dersom honningen er frosset er det viktig at den tines i vanlig romtemperatur. Ikke bruk varme, mikrobølgeovn eller liknende.

Ble ikke spørsmålet ditt besvart over?

Bruk gjerne skjemaet under for å stille ditt spørsmål eller tipse oss om andre spørsmål og svar som bør være på denne siden.

Tilbakemelding FAQ

Angrerett og kjøpsvilkår

Angrerett

Du har alltid 14 dagers angrerett på produkter kjøpt via fjernsalg – f.eks. i nettbutikker. Dette gjelder selvsagt også produkter kjøpt via denne nettsiden. Vær oppmerksom på at matvarer skal ha ubrutt forsegling, jf. Angrerettloven § 22 bokstav G. Kjøper bærer kostnader for retur.

Mer informasjon om angrerett og hvordan du benytter denne finner du ved å klikke her.

Kjøpsvilkår

Vi benytter standard kjøpsvilkår fra Forbrukertilsynet. Du kan lese vilkårene i sin helhet her.

Leveringsalternativer

Vi sender til hele Norge med Posten/Bring og PostNord. I kassen kan du velge transportøren som passer deg best.

Du vil alltid finne et leveringsalternativ til kr 69,- (gratis ved bestillinger over kr 800,-).
Prisene vises etter at du har registrert adressen din.

Vi pakker og sender vanligvis innen to virkedager, men det kan tidvis ta litt lengre tid.

Ekstra alternativer til adresser på Nesodden og 1455 Nordre Frogn:

Pris:

Ved bestilling over kr 800,-: gratis

Ved bestilling under kr 800,-: kr 49,-.

Vi leverer selv til postkasse/dør. Normalt kjører vi ut annenhver torsdag mellom kl 17 og 21. Datoer er oppdatert blant leveringsalternativene. Dette er det rimeligste alternativet, da vi kan samle flere bestillinger på en og samme dag. Bra for både lommebok og miljø :)

Pris: Gratis

På vår hjemmeadresse har vi satt opp to hentepostkasser, slik at du kan bestille på nett og hente når det måtte passe deg. 

Klikk og Hent vises som alternativ ved betaling for alle adresser på Nesodden og 1455 Nesodden.

Har du adresse utenfor Nesodden og Nordre Frogn, og ønsker å bruke Klikk og Hent? Velg levering til annen adresse og bruk følgende opplysninger: 

Gateadresse: – (Skriv bindestrek (-) eller punktum (.), feltet må ha en verdi)

Postnummer: 1459  Poststed: Nesodden

Abonnér på vårt nyhetsbrev

Registrer e-postadressen under, så mottar du e-post fra oss når vi har noe spennende å fortelle og når sesongens produkter er tilbake på lager.

Du vil også motta muligheten til å forhåndsreservere honning i flere størrelser og varianter enn hva vi normalt har for salg. Vi sender ut skjema for dette i mai/juni.

0