Nesoddbiene

Spørsmål og Svar

Under finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi mottar. 

Er det spørsmål du mener vi bør ha på denne siden? Bruk gjerne skjemaet nederst på siden.

Spørsmål og Svar

Bestilling

  • Har dere en butikk jeg kan besøke?

    Dessverre har vi ikke det.

    Vi jobber hele tiden for å holde priser og kostnader nede, og er derfor 100% nettbasert.

  • Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse

    Sjekk mappen for søppelpost (spam). Ordrebekreftelser fra oss sendes fra post@nesoddbiene.no og har følgende tekst i emnefeltet: Bestillingsbekreftelse fra Nesoddbiene

    Dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelsen, send oss gjerne en e-post på post@nesoddbiene.no.

  • Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

    I nettbutikken kan du betale med Vipps, Visa-kort, Mastercard og Klarna.

Frakt

  • Fraktalternativer Nesodden og 1455 Nordre Frogn

    Ca annenhver torsdag mellom kl 17 og 21 leverer vi selv til dør eller postkasse på Nesodden og til 1455 Nordre Frogn. Dette er et rimelig fraktalternativ, og gratis ved bestilling over kr 800,-.

    For pris og neste dato for levering, gå til kassen. Tilgjengelige fraktalternativer med dato og priser vises etter at adresse er tastet inn.

    Man kan selvsagt også velge blant de ordinære leveringsalternativene med Posten/Bring og PostNord.

  • Hvor lang tid tar det før jeg mottar bestillingen?

    Vi forsøker å sende bestillingen så snart som mulig og de fleste bestillinger sendes i løpet av to/tre virkedager. Du vil motta en e-post med sporingsnummer så snart vi har pakket og klargjort din bestilling.

    I perioder hvor vi vet at det vil ta lengre tid enn normalt å sende bestillinger vil dette være tydelig varslet i nettbutikken.

  • Hvor mye koster frakt?

    Det vil alltid være et frakalternativ som koster 69 kr.

    Rimeligste fraktalternativ vil variere mellom Posten/Bring og PostNord basert på innholdet i handlevognen. I kassen vil du få oversikt over alle fraktpriser som gjelder etter at din adresse er registrert. Du velger selv hvilket alternativ som passer best for deg.

    Husk at det er gratis frakt på bestillinger over 800 kr.

  • Hvor sender dere?

    Vi sender til hele Norge.

  • Tåler honning kuldegrader?

    Honning tar ikke skade av kuldegrader.

    Dersom honningen er frosset er det viktig at den tines i vanlig romtemperatur. Ikke bruk varme, mikrobølgeovn eller liknende.

  • Hvilke transportører bruker dere for å sende pakkene?

    Vi sender med Posten/Bring og PostNord. Etter at du har registrert adresse i kassen vises de ulike fraktalternativer. Du velger selv hvilken transportør du ønsker at din bestilling skal sendes med.

Honning

  • Er honningen deres kaldslynget?

    Ja! Vi slynger honningen i romtemperatur.

    Vi gjør oppmerksom på at begrepet "kaldslynget" trolig er en misforståelse når det gjelder honning. Les gjerne vår artikkel om dette: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?

  • Er honningen deres rå?

    Ja! All honning vi produserer er råhonning.

    Les gjerne vår artikkel om ulike begreper som brukes om honning: Hva er egentlig råhonning og kaldslynget honning?

  • Er honningen deres varmebehandlet?

    Nei, vår honning er ikke varmebehandlet.

    Biene holder en temperatur i bikubene på ca 36°C (pluss/minus et par grader). Vår honning er ikke varmet til høyere temperaturer enn dette.

  • Tåler honning kuldegrader?

    Honning tar ikke skade av kuldegrader.

    Dersom honningen er frosset er det viktig at den tines i vanlig romtemperatur. Ikke bruk varme, mikrobølgeovn eller liknende.

Ble ikke spørsmålet ditt besvart over?

Bruk gjerne skjemaet under for å stille ditt spørsmål eller tipse oss om andre spørsmål og svar som bør være på denne siden.

Tilbakemelding FAQ

Angrerett og kjøpsvilkår

Angrerett

Du har alltid 14 dagers angrerett på produkter kjøpt via fjernsalg – f.eks. i nettbutikker. Dette gjelder selvsagt også produkter kjøpt via denne nettsiden. Vær oppmerksom på at matvarer skal ha ubrutt forsegling, jf. Angrerettloven § 22 bokstav G. Kjøper bærer kostnader for retur.

Mer informasjon om angrerett og hvordan du benytter denne finner du ved å klikke her.

Kjøpsvilkår

Vi benytter standard kjøpsvilkår fra Forbrukertilsynet. Du kan lese vilkårene i sin helhet her.

Abonnér på vårt nyhetsbrev

Registrer e-postadressen under, så mottar du e-post fra oss når vi har noe spennende å fortelle og når sesongens produkter er tilbake på lager.

Du vil også motta muligheten til å forhåndsreservere honning i flere størrelser og varianter enn hva vi normalt har for salg. Vi sender ut skjema for dette i mai/juni.

Leveringsalternativer

Vi sender til hele Norge med Bring/Posten og PostNord. I kassen kan du selv velge hvilken transportør du ønsker. 

Prisene for frakt varierer basert på produktenes vekt. Riktige priser vises i kassen før du betaler.

De ulike leveringsalternativene vil vises i kassen etter at du har registrert din adresse.

Vi spanderer frakten på alle bestillinger over kr 800,-. 

Til adresser innenfor Nesodden Kommune, samt postnummer 1455 Nordre Frogn, har vi noen tilleggsvalg. Se lengre nede i artikkelen.

Vi pakker og sender din bestilling vanligvis i løpet av to virkedager, men tidvis kan vi trenge noe lengre tid.

Adresser på Nesodden og 1455 Nordre Frogn

Levering på døra

Pris:

Ved bestilling over kr 800,-: gratis

Ved bestilling under kr 800,-: kr 39,-.

Vi leverer selv på døra. Normalt kjører vi ut annenhver torsdag mellom kl 17 og 21. Datoer er oppdatert blant leveringsalternativene. Dette er det rimeligste alternativet, da vi kan samle flere bestillinger på en og samme dag. Bra for både lommebok og miljø :)

Levering i postkasse – kr 49,-.

Vi leverer din bestilling i postkassen i løpet av to dager. Viktig at postkassen er tilgjengelig.

 

0